-Μετά από σχετικά δημοσιεύματα, σας ενημερώνουμε-

Τις τελικές προτάσεις του, για τις αλλαγές στα δημοτικά σχολεία, έκανε πρόσφατα ο υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος, με τελικό στόχο όπως είπε «η σχολική τσάντα να μένει στο σχολείο, γιατί δεν θα υπάρχει δουλειά για τους μαθητές στο σπίτι».
 
Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ο υπουργός παρουσίασε τις προτάσεις του, οι οποίες όπως είπε διακρίνονται σε αυτές που μπορούν να εφαρμοστούν αμέσως, από το σχολικό έτος 2015 – 2016, και σε εκείνες που η εφαρμογή τους τελεί υπό προϋποθέσεις, για να τονίσει ότι: Μετά τις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας θα έχει μια καλά προετοιμασμένη διαρθρωτική αλλαγή, που επιδοκιμάστηκε στις βασικές της γραμμές από το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας».
Η βασική φιλοσοφία των αλλαγών εστιάζεται στη διαδικασία του μαθήματος, δηλαδή όπως χαρακτηριστικά τόνισε και ο Α. Λοβέρδος «ο δάσκαλος δεν θα ”παραδίδει ύλη” και οι μαθητές θα την ”αποθηκεύουν” στο μυαλό τους. Ο στόχος είναι λιγότερες πληροφορίες και περισσότερη γνώση. Εξορθολογισμός της ύλης, εισαγωγή μίας ώρας μελέτης στο ημερήσιο πρόγραμμα, ώστε οι μαθητές και οι μαθήτριες να έχουν κάθε μέρα να προετοιμαστούν για λιγότερα μαθήματα, ώστε να έχουν χρόνο να σκέφτονται, να συνεργάζονται, να διατυπώνουν απόψεις, να χρησιμοποιούν την τεχνολογία, να διεξάγουν πειράματα, να κάνουν δηλαδή ό,τι τους ενδιαφέρει πραγματικά».
Χωρίς κόστος
Ο υπουργός έκανε συνολικά 13 προτάσεις, εκ των οποίων οι πέντε πρώτες μπορούν, όπως είπε, χωρίς κόστος να εφαρμοστούν από την επόμενη σχολική χρονιά και συγκεκριμένα:
1 Καθιέρωση δύο τύπων δημοτικών σχολείων:
  • Ολοήμερο σχολείο (ΕΑΕΠ) με: i) «κλειστού τύπου» πρόγραμμα σπουδών συνολικής εβδομαδιαίας διάρκειας 30-35 ωρών, που να αφορά όλα τα δημοτικά σχολεία από εξαθέσια και πάνω και ii) «ανοικτού τύπου» πρόγραμμα προαιρετικών σπουδών συνολικής εβδομαδιαίας διάρκειας έως 10 ωρών (από 14.15 έως 16.00). Στα μαθήματα επιλογής του προγράμματος προαιρετικών σπουδών περιλαμβάνονται η δεύτερη ξένη γλώσσα, η μουσική, τα εικαστικά, η θεατρολογία, η φυσική αγωγή και εν γένει βιωματικές και πολιτιστικές δράσεις.
  • Κλασικό σχολείο με «κλειστού τύπου» πρόγραμμα σπουδών συνολικής εβδομαδιαίας διάρκειας 25-30 ωρών (από 08.00 έως 13.00), το οποίο αφορά όλα τα υπόλοιπα (με λιγότερα από έξι τμήματα) δημοτικά σχολεία.
2 Αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος και εξορθολογισμός του περιεχομένου σπουδών με δραστικό περιορισμό της διδακτέας ύλης, ώστε να ολοκληρώνεται αλλά και να εμπεδώνεται στον πραγματικά διατιθέμενο διδακτικό χρόνο. Ανακατανομή της ύλης από τάξη σε τάξη, ή και από βαθμίδα σε βαθμίδα, όπου χρειάζεται.
3 Δυνατότητα διαμόρφωσης μέρους του ωρολογίου προγράμματος από τη σχολική μονάδα (ποσοστό περίπου 10%) με βάση τις ανάγκες, τις δυνατότητες, τη σύνθεση του μαθητικού πληθυσμού, τις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας της κ.λπ.
4 Η τσάντα να μένει στο σχολείο. Δηλαδή: i) μελέτη στο σχολείο στα μαθήματα της γλώσσας, των μαθηματικών και της φυσικής. Η μελέτη αυτή αναπτύσσεται και ολοκληρώνεται στο πλαίσιο της «διδακτικής περιόδου» από τον ίδιο τον διδάσκοντα και ii) περιορισμός στο ελάχιστο και μόνο στα βασικά μαθήματα των εργασιών που ανατίθενται στους μαθητές για το σπίτι. Στόχος να ολοκληρώνονται στο σχολείο όλες οι μαθησιακές διαδικασίες, ώστε να απαλλάσσονται μαθητές και γονείς από την «κατ’ οίκον» διδασκαλία.
5 Ενταξη των δράσεων του κοινωνικού σχολείου στην εκπαιδευτική διαδικασία του αναλυτικού προγράμματος μέσω του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής.

Πηγή: http://www.ethnos.gr