Παρασκευή 9 Μαΐου 2014

Κινητές συσκευές στην εκπαίδευση



Για άμεση και πιο αποτελεσματική προσαρμογή της διδασκαλίας στις ανάγκες των μαθητών 

Οι παραδοσιακές μέθοδοι διδασκαλίας συχνά απαιτούν από το δάσκαλο να ετοιμάζει το μάθημα εκ των προτέρων και να εκτελεί την παράδοση του μαθήματος με προκαθορισμένο τρόπο. Τι γίνεται όμως αν το προετοιμασμένο περιεχόμενο δεν ανταποκρίνεται άμεσα στις ανάγκες του ακρωτηρίου;
Για παράδειγμα αν το περιεχόμενο αποδειχθεί πολύ δύσκολο για τους μαθητευόμενους, αν τα υποστηρικτικά εργαλεία δεν βοηθούν την ανάπτυξη γνώσης με τον αναμενόμενο τρόπο, ή αν το συμπληρωματικό υλικό, π.χ. οι ασκήσεις, δεν ταιριάζει απόλυτα στο υπόβαθρο των συμμετεχόντων;
Η διαδικασία της μάθησης, ειδικά για επαγγελματίες, αλλά και για άλλες ομάδες, θα μπορούσε να βοηθηθεί σημαντικά αν ο δάσκαλος είχε άμεση πληροφορία για το πώς το ακρωτήριο κατανοεί το περιεχόμενο του μαθήματος και κατά πόσο αυτό καλύπτει συγκεκριμένες μαθησιακές ανάγκες, για παράδειγμα σε σχέση με την εργασία.
Οι κινητές συσκευές και η ασύρματη επικοινωνία μπορούν να αποτελέσουν ένα δυναμικό εργαλείο στα χέρια του δασκάλου για την ευέλικτη προσαρμογή της διαδικασίας της μάθησης στις ανάγκες των μαθητών. Το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, συμμετέχει στο ερευνητικό σχέδιο iQVet για την ανάπτυξη εφαρμογών άμεσης ανταπόκρισης με σκοπό την υποστήριξη του δασκάλου στην προσαρμογή, ακόμη και σε πραγματικό χρόνο, του μαθήματος με στόχο την καλύτερη ικανοποίηση των μαθησιακών αναγκών των μαθητευομένων. Για παράδειγμα, ο δάσκαλος μπορεί να θέσει μια βασική ερώτηση, η σειρά ερωτήσεων, στην οποία το ακρωτήριο ανταποκρίνεται μέσω κινητής συσκευής, όπως ταμπλέτας ή κινητού τηλεφώνου. Το λογισμικό παρουσιάζει σε όλη την τάξη μέσω ψηφιακού πίνακα στατιστικά των απαντήσεων. Ο δάσκαλος μπορεί να κρίνει από το αποτέλεσμα αν χρειάζεται προσαρμογή του μαθήματος για την καλύτερη κατανόηση συγκεκριμένων εννοιών. Επίσης, το αποτέλεσμα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν έναυσμα συζήτησης και συνεργασίας μέσα στην τάξη προς όφελος του ακρωτηρίου. Η εφαρμογή μπορεί να χρησιμοποιηθεί και μέσω απλού πλοηγητή διαδικτύου.

Το ερευνητικό σχέδιο συντονίζεται από το Sor Trondelag University College της Νορβηγίας ενώ συμμετέχουν σε αυτό και οργανισμοί από τη Ρουμανία και Σουηδία. Το σχέδιο ολοκληρώνεται το Σεπτέμβριο του 2014 και χρηματοδοτείται με την υποστήριξη του προγράμματος Δια Βίου Μάθησης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Επιστημονικός υπεύθυνος του σχεδίου είναι ο Ομότιμος Καθηγητής Ηλίας Χούστης, ενώ στην ομάδα υλοποίησης συμμετέχουν οι μηχανικοί λογισμικού Χαρίκλεια Τσαλαπάτα (που έχει το συντονισμό υλοποίησης), Olivier Heidmann, Ρενέ Αλιμήση, και Σπύρος Τσαλαπάτας. Επιπλέον, συμμετέχει επιστημονικό προσωπικό από το Τμήμα Γεωπονίας, Φυτικής Παραγωγής, και Αγροτικού Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας υπό τον Καθηγητή Κωνσταντίνο Κίττα και συγκεκριμένα ο Επίκουρος Καθηγητής Νίκος Κατσούλας και ο Νίκος Φερεντίνος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου