Παρασκευή 24 Μαΐου 2013

«Θεωρία και Πράξη της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση»




Το 1ο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Πορταριάς «Ν. Τσοποτός», το Εργαστηριακό Κέντρο Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ) Μαγνησίας, και η  Ελληνογερμανική Αγωγή, με την αιγίδα  της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, της Σχολικής Συμβούλου της 5ης,  Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Μαγνησίας, της  Σχολικής  Συμβούλου 32ης Περιφέρειας Προσχολικής Εκπαίδευσης  Μαγνησίας και την υποστήριξη του  Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. διοργανώνει το Σάββατο 25 Μαΐου 2013 στην Πορταριά ημερίδα με θέμα:  «Θεωρία και Πράξη της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση».
Σκοπός της ημερίδας είναι η προσέγγιση της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών τόσο από τη σκοπιά των σύγχρονων θεωριών μάθησης όσο και από αυτή των πρακτικών/βιωματικών εργαστηρίων.
Τα πρακτικά/βιωματικά εργαστήρια αφορούν τη διδασκαλία θεματικών ενοτήτων των Φ.Ε. με απλά πειραματικά υλικά ή την παρουσίαση ενός διδακτικού σεναρίου με τη αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών. Τα σενάρια  προέρχονται από τα μαθήματα των Φ.Ε , της Μελέτης Περιβάλλοντος ή της Γεωγραφίας και αποτελούν είτε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο διδακτικής πρακτικής είτε μεμονωμένες εκπαιδευτικές δραστηριότητες.
Η ημερίδα θα διεξαχθεί αρχικά στο Ξενοδοχείο Πορταριά όπου θα παρουσιαστούν οι εισηγήσεις και στη συνέχεια θα μεταφερθεί στους χώρους του Δημοτικού Σχολείου Πορταριάς όπου θα πραγματοποιηθούν τα πρακτικά / βιωματικά εργαστήρια. με διοργανωτές το 1ο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Πορταριάς «Ν. Τσοποτός», την  Ελληνογερμανική Αγωγή και το Εργαστηριακό Κέντρο Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ) Μαγνησίας, ενώ τελεί υπό την  αιγίδα της Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, της Σχολικής Συμβούλου 5ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας  Μαγνησίας, της  Σχολικής  Συμβούλου 32ης Περιφέρειας Προσχολικής Εκπαίδευσης  Μαγνησίας και υποστηρίζεται από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.



Το πρόγραμμα της ημερίδας έχει ως εξής:
ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ     (10:00 – 12:30).  Ξενοδοχείο Πορταριά.

ΚΟΛΛΙΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ: Επίκουρος Καθηγητής Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.       
Η χρήση της αφήγησης στις Φυσικές Επιστήμες.

ΣΩΤΗΡΙΟΥ ΣΟΦΟΚΛΗΣ: Υπεύθυνος Έρευνας και Ανάπτυξης της Ελληνογερμανικής Αγωγής.
Συγγραφή των Σχολικών Βιβλίων Δημοτικού «Ερευνώ και Ανακαλύπτω» και το Ανακαλυπτικό – Διερευνητικό μοντέλο μάθησης.

ΧΑΤΖΗ ΜΑΡΙΑ: Σχολική Σύμβουλος 5ης Περιφέρειας Δημοτικής Εκπαίδευσης Μαγνησίας.
Γλώσσα και Φυσικές Επιστήμες στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

ΜΑΡΙΑ ΠΟΙΜΕΝΙΔΟΥ: Σχολική Σύμβουλος 32ης Περιφέρειας Προσχολικής Αγωγής N. Μαγνησίας.
Από τον επιστημονικό λόγο στο λόγο του Σχολείου.

ΘΑΝΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ: Σχολική Σύμβουλος 48ης Περιφέρειας Προσχολικής Αγωγής
Οργανώνοντας μαθησιακές εμπειρίες Φυσικών Επιστημών στο Νηπιαγωγείο.

ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ – ΚΑΦΕ   (12:30 – 13:00).  Ξενοδοχείο Πορταριά.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ  (1η 13:00 – 14:00   /     2η 14:30 – 15:30). Δημοτικό Σχολείο Πορταριάς.

1). ΣΩΤΗΡΙΟΥ ΣΟΦΟΚΛΗΣ: Υπεύθυνος Έρευνας και Ανάπτυξης της Ελληνογερμανικής Αγωγής.
«Το πείραμα του Ερατοσθένη για τη μέτρηση της περιφέρειας της Γης» Μια ανακαλυπτική δραστηριότητα ηλικίας 2500 ετών.

2). ΘΑΝΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ: Σχολική Σύμβουλος 48η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
«Παιχνιδο - Πειράματα!!!» Οργάνωση παιγνιωδών πειραματικών δραστηριοτήτων στο Νηπιαγωγείο

3). ΣΠΑΝΟΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ: Διευθυντής Γυμνασίου Ιωλκού.
«Φυσική με απλά υλικά» Εργαστηριακές δραστηριότητες Φυσικής με υλικά καθημερινής χρήσης. 

4). ΓΟΥΡΛΑ ΘΕΟΔΩΡΑ: Υπεύθυνη εργαστηρίου Χημείας ΕΚΦΕ Μαγνησίας
«Χημεία και καθημερινή ζωή» Οξέα, Βάσεις, Άλατα – Μίγματα και Διαχωριστικά.
                                                                            
5). ΒΑΤΣΙΟΣ ΞΕΝΟΦΩΝ:  Υπεύθυνος εργαστηρίου Βιολογίας ΕΚΦΕ Μαγνησίας
«Έμβια – Άβια» Παρατήρηση κυττάρων με μικροσκόπιο.

6). ΤΑΜΠΑΚΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Δάσκαλος, Φυσικός, M.Ed στη Διδακτική των Φυσικών Επιστήμων.
«Ηλεκτρικό κύκλωμα» Η διδασκαλία του απλού ηλεκτρικού κυκλώματος σύμφωνα με τις αρχές του κοινωνικού εποικοδομητισμού και της συνεργατικής μάθησης σε ένα περιβάλλον που υποστηρίζεται από τη χρήση υπολογιστή.

7). ΜΑΚΡΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ: Δάσκαλος, Μεταπτυχιακός Φοιτητής «Σύγχρονα Περιβάλλοντα Μάθησης και Παραγωγή Διδακτικού Υλικού».
«Προσανατολισμός και Ενέργεια» Ανάπτυξη  εκπαιδευτικού σεναρίου σε σύγχρονο ομαδοσυνεργατικό περιβάλλον μάθησης  για βιωματική προσέγγιση εννοιών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου